What you reading now? Haruki Murakami 1Q84

11:23 AM






Mam ochotę zajrzeć do waszych biblioteczek i dowiedzieć się - co czytacie ? Do moich nowych nałogów należy kupowanie książek. Uwielbiam księgarnie Matras i muszę omijać je szerokim łukiem. Póki co w kolejce stoi za dużo tytułów. Aktualnie skupiam się na 1Q84 Haruki Murakami (1 i 2 tom), potem kolej na Dziennik geniusza Salvadora. Coś polecacie?

(na fotografiach Roksana Rychlik, odkopuję się spod warszawskich negatywów...)

You Might Also Like

30 comments

  1. Ja ostatnio czytam namiętnie "Listy na wyczerpanym papierze" i łącze je z klawiszami Leszka Możdżera.

    ReplyDelete
  2. Muszę zajrzeć do tych księgarni, jak będę w Krakowie!
    Ja obecnie czytam "Requiem dla snu" Huberta Selby Jr, dopiero co skończyłam kapitalny "Dziennik Rumowy" Huntera S. Thompsona, a w kolejce czekają na mnie jeszcze "Noce i dnie mojego życia" Jerzego Antczaka
    :)

    ReplyDelete
  3. Tak, listy mają w sobie magię. W międzyczasie karmię się "wyklętą" poezją Edwarda Stachury, a kolejnym kąskiem, który na mnie czeka będzie "Sto lat samotności".

    PS. Wiesz już kiedy będziesz w Łodzi? :-)

    ReplyDelete
  4. Niestety w Łodzi w tym miesiącu nie będę. Ewentualnie tylko na jeden dzień, nie dłużej. :(

    ReplyDelete
  5. Skoro Dali, to Moje sekretne życie :)

    ReplyDelete
  6. do dżo: odnośnie stu lat samotności spróbuj poszukac kilku innych kluczy, niz te podane w ksiązce. moja mama czytała tą książke chyba na 5 sposobów ;)
    asia: przepiękne zdjecia, cos w nich takiego ulotnego jest, emocjonalnego bardzo. co do ksiązki: przed dziennikiem geniusza było moje sekretne życie- od tego zacznij :)

    powiedziała ciocia Veronika :*

    ReplyDelete
  7. Moje sekretne życie stoi na półce już dawno przeczytane! :) Sto lat samotności też mnie kusi.

    ReplyDelete
  8. 100 lat samotności polecam baaaaaaaaardzo! ja obecnie czytam genialną książkę! "Moulin Rouge"!

    ReplyDelete
  9. ja póki co zabieram się za książkę o fotografii. wydaje się ciekawa. oprócz tego mam zamiar przeczytać oddział chorych na raka sołżenicyna.
    piękne kadry!

    ReplyDelete
  10. o nie! mnie sie pomylilo sto lat samotnosci z grą w klasy cortazara! czytaj sto lat, koniecznie czytaj! tam jest mnostwo inspiracji ;)
    "Gra w klasy nie ma jednoznacznego końca; może być czytana co najmniej na dwa sposoby: według porządku stron lub według klucza, wyznaczającego zygzakowatą kolejność rozdziałów." no i jest jeszcze kilka innych, tylko trzeba dobrze poszukac ;)

    ReplyDelete
  11. 'Szklany klosz' Sylvii Plath mógłby przypaść Ci do gustu. a jeśli już ktoś wspomniał o Stachurze, to polecam 'Fabula rasa'.

    ReplyDelete
  12. To ja podzielam, po pierwsze, uwielbienie dla księgarni Matras. Nigdy nie mogę przejść obok bez dokonania jakiegoś zakupu; mają fajne promocje. A po drugie przepadam za Murakamim. "1Q84" jeszcze nieprzeczytane, ale aktualnie chłonę "Kafkę nad morzem". ("Norwegian Wood" to moja ulubiona)

    ReplyDelete
  13. W takim razie jeśli będziesz miała ochotę się spotkać daj znać dokładnie kiedy będziesz. ;-)

    ReplyDelete
  14. Piękne fotografie, Joanno...
    A ja wzięłam się za czytanie " Prowadź swój pług przez kości umarłych" Olgi Tokarczuk. Miła lektura :) Ale tak..też mam ochotę kupić kilka nowych książek... Tylko wiecznie wydaję na klisze i o masz :D

    ReplyDelete
  15. wczoraj na polskim usłyszałam o 'sto lat samotności' i zamierzam przeczytać. tymczasem po raz drugi zagłębiam się w 'samotności w sieci', a jeśli to znasz, to polecam także 'zespoły napięć' Wiśniewskiego.

    ReplyDelete
  16. aa no to cię chyba niczym nie zaskoczę! :D

    ReplyDelete
  17. na razie sama szukam jakichś perełek, zamierzam zacząć nadrabiać to, co powinnam(chcę) znać. ale jak tylko coś znajdę to się podzielę, aktualnie nie przychodzi mi nic do głowy. niektóre lektury mogą być ciekawe(bardzo niektóre!)

    ReplyDelete
  18. "Nieznośna lekkość bytu" Kundery :)

    ReplyDelete
  19. lubie zdjęcie nr 3 i lubię autobiografie helmuta newtona ; )

    ReplyDelete
  20. Dzisiaj zaczęłam drugi tom dzienników Kafki.
    A sama z siebie bardzo,ale to bardzo polecam 'Lot nad kukułczym gniazdem' Keseya oraz 'Zestaw do śmierci' Susan Sontag.

    ReplyDelete
  21. obecnie czytam Świat Dysku, nie mam czasu ani ochoty na nic ambitniejszego czy bardziej życiowego.. ale polecam książki Vonneguta czy Whartona :)

    ReplyDelete
  22. to chyba pierwsze zdjęcia Roksany jakie widziałam, a czasem z nudów śledzę jej fb, które mi się podobają.
    Joasiu coraz bardziej lubię Twoje zdjęcia. ;)

    ReplyDelete
  23. cieszę się, że się ucieszyłaś ;-) lubię ludziom sprawiać radość ;)

    ReplyDelete
  24. eureka! prawiek i inne czasy tokarczuk + kulka z chleba kolskiego!

    ReplyDelete
  25. drugie zdjęcie jest piękne! <3

    ReplyDelete
  26. świetne są te zdjęcia. dodaję do obserwowanych.

    ReplyDelete
  27. Wow these are beautiful! Can't read a word of it but did you take them?
    Gorgeous work!

    ReplyDelete
  28. mam dokładnie tak samo jeśli chodzi księgarnię Matras :) ludzie z tego w Galerii już mnie chyba znają. za każdym razem kiedy przechodzę obok Matrasa mam w głowie mętlik: wejść, nacieszyć się, spóźnić na autobus ;) czy nie dać się!! :)
    piękne zdjęcia, ach

    ReplyDelete
  29. Matras to w takim razie jakieś zbiorowe uzależnienie, mam dokładnie to samo. Potrafię godzinami siedzieć i przeglądać tam książki. Murakami stoi w kolejce do przeczytania. Ostatnio otaczam się książkami o Francji (z czego ciekawe podejście znalazłam we "Wszystkowolności" Joanny Haręży) oraz tymi z pogranicza psychologii, właśnie zaczęłam "Cywilizację kłótni" D. Tannen.

    ReplyDelete

Instagram