my little library - what you reading now?!

2:18 PM


1. The Hulton Getty Picture Collection 1930s
2. F. Scott Fitzgerald - Wielki Gatsby ( The Great Gatsby )
3. Halina Poświatowska - Wiersze wybrane
4. Wino, porady dla smakoszy (Wein. Erleben & Geniessen), wyd. Arkady

5. Tomek Tryzna - Panna nikt

poproszono mnie o stworzenie nowego posta o książkach, a więc jestem! moja wakacyjna biblioteczka jest raczej uboga, a na pewno uboższa niż planowałam. skupiam się bardzo na fotografii, więc oglądam zdjęcia sprzed lat i inspiruję sie Haliną. Wielkego Gatsbyego dostałam od ukochanego, ale jak widać na zdjęciu, rozsypała mi się okładka, więc i książkę czytam oszczędnie. znacie jakieś sprytne sposoby na stworzenie własnej okładki? książka o winach jest prezentem bożonarodzeniowym i czytam ją bardzo na raty. miałam plany, aby kupować poszczególne wina i podawać je z potrawami, które proponują w poradniku. może kiedyś mi się to uda. aktualnie również jestem w posiadaniu ebooka - Panna Nikt. raczej nie jestem zwolenniczką elektronicznych książek. do tej pory przeczytałam jedynie Samotność w sieci w ten sposób. i choć marzę, aby mieć Samotność u siebie na półce, nie wyobrażam sobie inaczej przeczytania tej książki w tamtym czasie, tyle lat temu. bardzo duże emocje. zaglądam również do serii Taschena, które skupiają sie na dadaizmie, realizmie, Salvadorze Dalim i Boschu. nie przemęczam się, a pielęgnuję swoją duszę. 
pochwalę się również planami książkowymi - planuję przeczytać Hobbita, Norwegian Wood Murakamiego i Sto lat samotności  Márqueza. niestety mam niekorzystną manierę, książki, które czytam muszą być moje lub muszę mieć je pożyczone na dłuższy czas (więc biblioteki odpadają), stąd nieprędko uda mi się przeczytać te książki.


a Ty co czytasz i oglądasz?


what you reading and watching now?

You Might Also Like

22 comments

  1. H.Murakami - The Wid-up Bird Chronicle, watching new Woody Allen´s film and Futurama :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. i'm waiting for new woody allen's film! and i love midnight in paris, i watched free times.

      Delete
    2. you'll love this one too :)! so much fun!

      Delete
  2. ostatnie moje nabytki to dwie książki susan sonntag. już nie mogę się doczekać, aż znajdę chwilę, by je przeczytać. chociaż pewnie to trochę potrwa ;)

    ReplyDelete
  3. ostatnio więcej oglądam. trzy sezony 'in treatment' i 'perfect sense' - dawno mnie żaden film tak nie zmiótł, ale to dlatego, że mam obecnie odpowiedni na niego czas. fabuła trochę pozostawia do życzenia, zwłaszcza w drugiej połowie, ale i tak uderza mocno i warto. choćby dla ewana mcgregora i evy green.

    murakamiego nie mogę strawić w ogóle. próbowałam, ale nie dociera. podobnie z marquezem. z sześć razy próbowałam się zabrać za 'sto lat samotności', ale nie idzie. owca mi jednak powiedziała ostatnio, że jak to przeczytam, to uwierzę w magię. i bez tego wierzę, ale może jednak warto podjąć jeszcze jedną próbę? podobnie miałam z 'paragrafem 22' josepha hellera. też poschodziłam sześć razy. za szóstym przeczytałam za jednym zamachem. do dzisiaj jest to moja biblia. do niektórych książek trzeba chyba po prostu dojrzeć :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. też dużo ostatnio oglądam. wczoraj widziałam Róże i Detachment, co do seriali to jakiś czas temu skończyłam Przyjaciół i bardzo nie mogłam się pozbierać, strasznie mi ich brakuje, więc wzięłam się za How i met your mother. Oglądałam też Grę o tron :)
      ja bardzo lubię 1Q84 Murakamiego i bardzo wciągnął mnie ten świat. również czułam pustkę, gdy skończyłam wszystkie trzy tomy.

      Delete
  4. mistrz i małgorzata- michał bułhakov (znowu)
    prawiek i inne czasy- olga tokarczuk
    kulka z chleba- jan jakub kolski
    oprócz tego prasa, m.in. Fotografia & Exklusiv
    :*

    ReplyDelete
  5. ostatnio przeczytałam "Fashion Babilon" - świat mody od kuchni, a teraz jakoś nie mam pomysłu na nową lekturę :c

    ReplyDelete
  6. dziekuje za post, to m.in. ja o niego prosiłam :) Właśnie wybieram się do biblioteki ( na szczęście obca mi jest Twoja maniera) wiec dopisze "Pannę Nikt" do listy.
    pozdrawiam!

    ReplyDelete
    Replies
    1. To mile :) co do maniery, coz, nawiazuje z ksiazkami intymne relacje, lubie podkreslac, zaznaczac, pisac, wracac do niektorych fragmentow przed snem...

      Delete
    2. a to fakt, kiedys prowadzilam notatnik z ulubionymi fragmentami ksiazek, ale czasami ze zdań rozbiły się całe rozdziały :) ale to fakt, te najbardziej ukochane mam w domu odkad pamietam i pewnie dlatego stały się ulubione, bo sięgałam po nie jeszcze w podstawówce (cały czas się dziwie, jak mogłam w 6 klasie przeczytac "Mistrza i Małgorzate" i cos z tej lektury w ogole wyniesc :)

      Delete
  7. Uwielbiam wydawnictwo Taschen! W szczególności album realizmu i L.Freud'a.
    Hobbita czytałam 10 lat temu i polecam, teraz czytuję go w oryginale.
    Mam ten sam problem z książkami więc oczekuję na przesyłekę z "Pasjansem erotycznym" Szymona Kobylińskiego i "Mistrzem i Małgorzatą" choć oba przeczytałam już wielokrotnie, czaję się też na "Skandal? Sztuka!" a w gorszę dni czytuję "Fraszki" i "Nie smucę się swoim wiekiem" Józefa Kosakowskiego, mojego pradziadka.

    ReplyDelete
  8. Och cudownie. Też prosiłam o notkę czytelniczą! :)
    Co do okładki na książki... robiłaś kiedyś sama zeszyty lub kalendarze lub notatniki? Okładka z kartonu i można ozdabiać do woli. Łączenie można zrobić tak jak w starych książkach- ze szmatki, dobrym klejem podkleić i działa.
    Osobiście tak robiłam sobie zeszyty w liceum, a teraz notatniki na studiach :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dziękuję za pomysł. nie bardzo wiem jak się za to wziąć, bo to stara książka i jest klejona, nie zszywana. ale coś popróbuję.

      Delete
  9. może i mała ta twoja biblioteczka ale za to bardzo ciekawa, ou i chętnie w 2 tytuły się zagłębię sama :) oj moja biblioteczka wakacyjna jest uboższa niestety ... ale mam zamiar to zmienić. Jak do tej pory przeczytałam "Spowiedź Chinki" oraz książkę "Odmieniłeś Moje Życie" na podstawie filmu "Nietykalni"
    i muszę szczerze uznać iż obydwie książki są do prawdy dobre i godne polecenia, lekkie czytanie :)

    ReplyDelete
  10. I just finished The Brothers Karamazov by Dostojevskij, currently reading (I never read only one book at a time) The Satanic Verses by Salman Rushdie and continuing on devouring the whole bibliography of Alberto Moravia :)
    I don't watch movies too much, but one that I did recently (and that I've seen a million times) is Single Man.
    I'm glad to see that someone's still reading! I have so few friends that actually know some books...

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you for your answer Sylvie. books are wonderful, i love reading about another world, live.

      Delete
  11. aż mi głupio, ale od dawna nie przeczytałam żadnej książki!
    ostatnio czytam tylko hiszpańskie magazyny filmowe - szkolę język i znajomość współczesnego kina hiszpańskiego ;)
    a oglądam - jak najwięcej filmów ze Skandynawii i nowego Wesa Andersona!

    a "Sto lat samotności" to pozycja obowiązkowa!!! uwielbiam tę książkę.

    ReplyDelete
  12. ps. a co do okładki. ja bym ją obszyła jakimś pięknym materiałem albo filcem. i zrobiłabym jej rączki, jak kubkowi albo torebce ;-)

    ReplyDelete
  13. weronika postanawia umrzeć - paulo coelho
    przebudzenie - kate kerrigan

    ReplyDelete
  14. Halina Poświatowska znana prawie na pamięć. Mam takie wydanie brzydkie, ale jest...tzn wygląda jak książka dla dzieci, a przecież jest to zbiór wszystkich wierszy Haśki! Cholera. Norwegian Wood skończyłam czytać na plaży i polecam bardzo, jak wszystko Murakamiego, bo jest...hm...specyficzne... takie japońsko-amerykańskie jak dla mnie, ale czuć tam ducha kultury japońskiej. Norwegian Wood jest dość smutna i dużo w niej seksu (ale to chyba w wielu książkach M.), ale warto przeczytać. No i miło się czyta. Ja teraz chcę przyczytać "Odyseję Kosmiczną 2001", słyszałam, że genialna pozycja. A co do filmów - ostatnio widziałam "Shooting Palermo" - dość dziwny film... ale mnie się bardzo podobał i sądzę, że jest bardzo mądry. No i "Gunnar szuka boga" też dobra pozycja. No, a jeszcze z książek to "Sercątko" - myślę, że Ci się spodoba, bo to świetna pozycja, wyrafinowana, pisana czasem przetrudnym językiem, ale też bardzo pięknym przy tym...

    Tulam Cię baaaardzo :)

    ReplyDelete
  15. P.S. jakoś w październiku namawiam do kupienia lub przeczytania w empiku wywiadu J. w Digital Camera.. Nie mogę powiedzieć z kim, ale myślę, że wstrząśnie całym polskim światkiem internetowych fotografów i pokaże całą prawdę o tym czym jest fotografia mody poza granicami polski i czym tak naprawdę jest, dlatego warto poczekać. Ja się nasłuchałam osobiście i w sumie się nie zdziwiłam, bo tak to sobie wyobrażałam i myślę podobnie w wielu kwestiach. Ale myślę, że warto przeczytać i się zastanowić co chce się robić ;)

    ReplyDelete

Instagram