my little library - what you reading now?!

1:48 PM


1. J.R.R Tolkien - Hobbit (The Hobbit or There  and Back Again)
2. Michał Bułhakov - Mistrz i Małgorzata (Мастер и Маргарита)

3. Kurt Vonnegut JR.  - Kocia kołyska (Cats Cradle) 
4. Friedrich Nietzsche - Antychryst (Der Antichrist. Versuch einer Kritik des Christenthums)
5. Taschen, Museum Ludwig Cologne - 20th century photography


W końcu nastał moment, gdy mogę spokojnie czytać więcej książek. Nie jestem w stanie wykupić wszystkiego o czym myślę i wiele pozycji czeka od kilku lat na swoją kolej. Na szczęście w moje rączki w różny sposób wpadają wspaniałe pozycje. Za Hobbita dziękuję mojej Mai, która szczególnie zmieniła moje ostatnie dwa miesiące. Kocią kołyskę dostałam do przeczytania od Nishe (blog), Mistrz i Małgorzata czekały na mnie na półce mojego M. Moja ulubiona książka ze zbiorem fotografii przyszła wczoraj prosto z Manchesteru od mojego brata. Bardzo wszystkim dziękuję, bo trochę brakowało mi świata literackiego. 


Z książek to tyle. Kończę Hobbita, a za resztę zabieram się równocześnie. Nieustannie też towarzyszy mi katalog Ikei, uwielbiam zdjęcia z ich katalogów. Moja filmoteka jest dużo bogatsza. Jeszcze nigdy nie miałam takiego czasu, abym tak często pojawiała się w kinie. Muszę przyznać, że ostatnie filmy, które oglądam są raczej takie, przy których dobrze się odpoczywa. Jeśli jesteście zainteresowani, chętnie stworzę osobny post.


A Ty co czytasz i oglądasz?




What you reading and watching now?


You Might Also Like

18 comments

  1. Też od jakiegoś czasu szykuję się na 'Hobbita' :)
    Aktualnie pochłaniam 'Cień wiatru' -Carlos'a Ruiz Zafon'a, całkiem tematycznie, bo o Cmentarzu Zapomnianych Książek.

    ReplyDelete
  2. u mnie też Vonnegut, tyle, że Rzeźnia

    ReplyDelete
  3. A ja czytam " w drodze " Jacka Kerouac'a i z niecierpliwością czekam na kolejny sezon Grey's Anathomy ;)

    ReplyDelete
  4. katalogi z Ikei sa wspaniałe! ja aktualnie "Fotonostalgie" Zofii Nasierkowskiej i Agnieszki Oscieckiej którą szczerze polecam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bardzo lubię wszystko co z Osiecką, więc zapisuję na moją niekończącą się listę :)

      Delete
  5. ojej, ja jak zwykle zaczynam do 10ciu książek i kończę w żółwim tempie :). "Moja Warszawa. Powidoki Drugie" na przykład. Skończyłam "Salam" Kalwasa, polecam. Oglądam filmy i ciągle zasypiam przed końcem, ostatnio "Bóg zemsty"

    ReplyDelete
  6. ja ostatnio, niestety, na kilka tygodni porzucilam czytanie ksiazek dla hiszpanskiej prasy filmowej.
    nadrabiam zaleglosci w kwestii nowinek ze swiata kina hiszpanskiego i ucze sie slowek. troche przyjemnosci i troche koniecznosci
    :)
    i w miedzyczasie szykuje sie do czytania "Udlaw sie" Palahniuka i analiz filmow Pasoliniego.
    buziaki!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asiu! jeszcze jedno: co to za napój (sok? - ten, ktorym tak interesuje sie Twoja kocia pieknosc)? jestem teraz na diecie i wszystko, co wyglada jak warzywo/owoc w nieznajomej mi postaci wybitnie mnie interesuje!

      Delete
    2. Kochana, to jest sok z jabłka z cynamonem, wyciśnięty podczas robienia szarlotki :)

      Delete
    3. cudownie!
      znakomicie, jablka w kazdej postaci sa rewelacyjne!
      dopisuje do menu
      ;)

      Delete
  7. Ja "Zabawy poufne" Osieckiej, masa zabawnych, błyskotliwych felietoników na lekko. Wakacje się kończą, a więc korzystam póki mogę!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Brzmi dobrze. Ja również swój koniec swobody wypełniam książkami i filmami.

      Delete
  8. Kocia Kołyska jest bardzo interesującą książką, lubię do niej wracać. Nie czytałam tylko Antychrysta, warto?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeżeli nie męczą Cię teksty filozoficzne, to na pewno warto przeczytać. Mnie bardzo intryguje tematyka, której dotyka książka. Dopiero zaczęłam, więc pełną opinię mogę wydać dopiero za kilka dni (jest bardzo krótka, ale ciężka).

      Delete
  9. najbardziej podoba mi się opcja tachena :)

    ReplyDelete
  10. The Hobbit is amazing! I'm reading it too :)

    ReplyDelete
  11. Przez chwilę myślałam, że ktoś mnie robi w konia i to moja półka z książkami:) Mam to samo wydanie "Mistrza i Małgorzaty" i to samo, identycznie obdarte na grzbiecie wydanie "Kociej kołyski". A ostatnio to "Rozmowy z Nowosielskim. Sztuka po końcu świata" oraz biografia Nowosielskiego, "Człowiek Miron" i "Tajny dziennik" i w ogóle Białoszewski wciąż i wciąż i Agata Christie w oryginale. A oglądam ostatnio z mężem moim K. serial BBC "Spooks" - zaczęliśmy 3 serię - troszkę konfekcja, ale i tak wciąga. Pozdrawiam:)

    ReplyDelete
  12. Master and Margarita is one of my very favourites. I've never read anything as intriguing.

    ReplyDelete

Instagram