Wystawa dyplomowa - ODDYCHAJ

9:30 PM











Minęło sporo czasu od majowej wystawy i czerwcowej obrony. W końcu postanowiłam zaprezentować swój dyplom w przestrzeni wirtualnej. 


„Oddychaj” to opowieść o relacji Kobiety z Naturą i ich swoistej asocjacji. Przyroda i senna forma obrazu tworzą przestrzeń, w której kobieta rozkwita, odkrywa swoją świadomość, poszukuje wiary i schronienia. Natura daje wytchnienie i jest dopełnieniem ciała i duszy; opisem kobiecego żywiołu. Ujęta w fotografiach subtelność, kruchość kobiecego ciała kontrastuje z namiętnością i seksualnością, tworząc niezwykłą harmonię.


Tytuł wystawy pochodzi z historii pięknej znajomości. Hasło: Oddychaj, zapisane na kartce, Yoko Ono podarowała Johnowi Lennonowi przy okazji ich pierwszego spotkania. Dla autorki, która z tym sformułowaniem spotkała się w podobnej sytuacji, słowo "oddychaj" przywodzi poszukiwanie spokoju i równowagi; warto czasami zatrzymać się i wziąć głęboki oddech, by odnaleźć własne, czyste "ja", które na co dzień bywa brudne od rzeczywistości.

Wydaje mi się, że od tamtej pory nieco zmieniło się moje spojrzenie. Być może stało się mniej kobiece, ponieważ powiedziałam dyplomem, to co chciałam. Była uwięziona we mnie zagubiona kobieta, zbudowana ze smutku i pretensji. Odpowiedziałam sama sobie na te uczucia i nie mam potrzeby dłużej kontynuować tego tematu. Zaczęłam poszukiwać inspiracji w innych miejscach. Aktualnie jestem w miejscu, w którym oczekuje się na wybuch. Wciąż uczę się patrzeć, znów odczuwam w okolicach klatki piersiowej uczucia, których nie umiem nazwać. Są to emocje, które towarzyszą momentowi, w którym nie wiemy jak ubrać myśli w słowa, jak opowiedzieć o życiu wewnętrznym. Wiem o czym chcę tworzyć obrazy, ale nie wiem jeszcze jak samą siebie do tego skłonić.

Obroniłam się celująco, kończąc tym samym jeden z najważniejszych etapów mojego życia. Szkoła fotograficzna była najlepszą decyzją i nigdy nie będę jej żałować. Rozwinęłam się, jeśli nie fotograficznie, to na pewno moja świadomość i sposób patrzenia uległy przemianie i postępowi.

Choć niejednokrotnie już dziękowałam, chciałabym jeszcze raz podziękować za nieocenione wsparcie modelce, moim rodzicom i przyjaciołom oraz pani Marzenie Kolarz, która poprowadziła mnie do dyplomu.

Cieszę się, że mogłam to przeżyć.

Joanna Gałuszka

You Might Also Like

10 comments

  1. ..dziękuję za podzielenie się tymi pracami (jeszcze mocniej żałuję, że nie było mi dane być na wystawie!)

    ReplyDelete
  2. nie mogę oderwać wzroku od ostatniego zdjęcia. cudowne.

    ReplyDelete
  3. Piękna opowieść. Uwielbiam te tematy, połączenia człowieka z naturą i kupuję to w pełni.
    Całość tak spójna i w dodatku rewelacyjny tytuł. Gratuluję obrony i podjęcia całego trudu.
    Chylę czoła :)

    ReplyDelete
  4. uwielbiam na nie patrzeć :) chciałabym kiedyś zrobić tak piękne zdjęcia Juanko! :*

    ReplyDelete

Instagram